Wiadomości o podobnej tematyce

  • Morawiecki: Nie wykluczam ponownej nowelizacji tegorocznego budżetu

    Nie wykluczam ponownej nowelizacji tegorocznego budżetu - poinformował wicepremier, minister rozwoju finansów Mateusz Morawiecki. Wskazał, że resort finansów chce wykorzystać dobrą sytuację budżetu do "realizacji zobowiązań z przeszłości".

  • Sztuczna inteligencja spowoduje wybuch nowych miejsc pracy?

    Sztuczna inteligencja (AI) był teraz dziś częścią rzeczywistości biznesowej, a na najbliższych latach należy spodziewać się, że na znaczącym stopniu będzie decydować o konkurencyjności firm. Aż 37 proc. przedsiębiorstw teraz na tej chwili wykorzystuje sztuczną inteligencję dzięki dostępnym na rynku rozwiązaniom jak np. CRM. Kolejnych 22 proc. planuje zrobić to na najbliższym czasie.

  • Za zakupy na internecie zapłacisz później

    Klienci kupujący na sklepach internetowych będą mogli skorzystać z odroczonej płatności, co na praktyce oznacza, że za zakupy z e-sklepu zapłacą dopiero 2 tygodnie po ich dostawie.

  • Rewizje u byłych członków zarządu chorwackiego koncernu Agrokor

    Ponad 300 chorwackich policjantów prowadziło na poniedziałek rewizje na ok. 60 miejscach na ramach operacji przeciwko byłemu zarządowi koncernu rolno-spożywczego Agrokor - największej prywatnej firmy na Chorwacji.

Opublikowany przez Wiesiek | 2013-01-02

Z ekologią za pan brat

Komu zależy na usunięciu siatek foliowych z marketów? Markety obniżając pieniądze przeznaczane na nabycie foliowych torebek zaoszczędzą sporo pieniędzy.

Czy rzeczywiście zależy na ochronie środowiska? Obrońcy przyrody twierdzą, że potrzebny jest należyty recykling. Cała sytuacja jeszcze nie jest prawnie uregulowana. Nie zwlekając na uzyskanie podpisów i wydłużające się sejmowe debaty, pewne sklepy tj.: Ikea, E-Leclerc, Carrefour czy Biedronka postanowiły zrezygnować z bezpłatnych foliowych reklamówek i oszczędzają dzięki temu duże sumy pieniędzy. Markety te wprowadziły za to ekologiczne torby papierowe i dodatkowo na tym zyskują. Szacuje się, że na sprzedaży toreb papierowych największe sieci zarabiają parę mln. złotych rocznie. Jedna z sieci deklaruje, że zysk ze sprzedaży wydała na akcję reklamową, która promuje torebki ekologiczne, ich używanie i kupowanie. Kampania jest w toku i sieć zarobiła podwójnie bo równolegle prezentuje też samą siebie. Z kolei inna zapewnia, że zarobione tym sposobem kwoty wyda między innymi na zakup pojemników na wyczerpane baterie. Jeszcze inna zapowiada, że pieniądze, które wydawała na kupno torebek z papieru wyda na posadzenie drzewek w lasach. Z relacji wytwórców torebek foliowych wynika, że zgadzają się oni ze zdaniem ekologów i twierdzą, że pobieranie pieniędzy za torebki i jednorazowe akcje nie wpłyną znacząco na poprawę stanu środowiska naturalnego. Rozwiązanie problemu tkwi w czym innym. Niezbędnym jest zbudowanie właściwego systemu segregacji, pozwalającego na odzysk i recykling.

Zobacz to na zdjęciach:

restauracja
catering
jedzenie